تغذیه

داشتن اندامی زیبا با تغذیه درست و اما چگونه؟!

تغذیه ورزشی

بهترین رژیم لاغری

 

تغذیه و رژیم ورزشی مناسب چیست؟ و برای دسترسی آسان و داشتن اندامی زیبا با تغذیه درست چگونه باید عمل کرد؟

با توجه به اینکه گفته می شود بسیاری از برنامه های رژیم لاغری سریع و موثر با ایجاد احساس گرسنگی باعث عدم رضایت شده و از دلایل عمده ای محسوب می شود که شما رژیم لاغری را سخت بدانید.

با این حال ، همه رژیم های غذایی این اثر را ندارند و روش های زیادی برای از دست دادن سریع وزن وجود دارد.

در تغذیه و رژیم ورزشی مناسب عنوانی به نام رژیم های کم کربوهیدراتوجود داردکه برای کاهش وزن مؤثر و بسیار مناسب است و با کاهش احساس گرسنگی رضایت افراد در زمان اجرای رژیم غذایی را جلب نموده و می توان گفت این رژیم راحت تر از سایر رژیم های غذایی می باشد که در کنار آن، انجام تمرینات ورزشی در کوتاه مدت شما را به نتیجه ی مطلوب و وزن ایده آل خواهد رساند.

شعار اصلی ما بر این است که : بدن در آشپزخانه ساخته شده و در باشگاه فرم میگیرد.

رژیم لاغری سریع و موثر

در رژیم کم کربوهیدرات سه مرحله وجود دارد و هدف از اجرای این برنامه رژیمی بدین صورت است که

به طور قابل توجهی اشتهای شما را کاهش می یابد

باعث کاهش سریع وزن می شود

و سلامت متابولیک خود را نیز همزمان بهبود خواهد بخشید.

و اما راه های کاهش وزن با رژیم کم کربوهیدرات :

1: حذف کربوهیداراتها

مهمترین نقطه در کاهش وزن کنار گذاشتن قندها ، نشاسته ها و یا همان کربوهیدراتهاست.  هنگامی که شما شروع به کاهش مصرف انواع کربوهیدراتها می کنید اینجاست که بدن شما برای گرفتن سوخت و انرژی لازم بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات هایی که قبلا در طول روز مصرف می کردید اکنون به سراغ و سوزاندن چربی های ذخیره شده بدن برای جذب انرژی خواهد رفت.

یک مطالعه در زنان سالم با چاقی نشان داده است که رژیم کم کربوهیدرات نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن کوتاه مدت مؤثرتر است.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند اشتها را کاهش دهد و احساس گرسنگی را به حداقل می رساند.

2: خوردن پروتئین ، چربی غیر اشباع و سبزیجات

هر یک از وعده های غذایی شما باید دارای یک منبع پروتئین (گوشت گاو، گوسفند ، مرغ ، ماهی ، غذا های دریایی ، تخم مرغ و…) ، منبع چربی غیر اشباع ( چربی هایی همچون روغن زیتون ، روغن گردو ، روغن بادام و … ) و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد ( کلم بروکلی ، گل كلم، اسفناج ،  گوجه فرنگیها ، کاهو ، خیار و …) باشد.

3:داشتن سه یا چهار روز در هفته تمرین ورزشی

برای داشتن رژیم کم کربوهیدرات شاید الزامی برای انجام حرکات ورزشی نداشته باشید اما مطمئنا راه رسیدن به تناسب اندام را تسریع خواهد بخشید.

شما با وزنه زدن و ورزش، متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث کاهش وزن خود خواهید شد.

مطالعات انجام شده در مورد رژیم های کم کربوهیدرات نشان می دهد که شما می توانید با از دست دادن مقادیر قابل توجهی چربی بدن ، مقداری عضله به دست آورید و برای شکل گیری و فرم مناسب الان فرصت وزنه زدن است.

سعی کنید هفته ای سه تا چهار بار برای بلند کردن وزنه ها به باشگاه بروید. اگر تازه وارد باشگاه شده اید، از مربی بخواهید برخی از مشاوره ها در اختیارتان قرار دهد.

درباره نویسنده

نیلوفر اعتمادی

نیلوفر اعتمادی

من نیلوفر اعتمادی هستم فعال در حوزه ی تمرینات ورزشی تناسب اندام و بدنسازی زیر نظر مربی و استادید برجسته ی ایران ، هدفم از ارائه نوشته های این سایت ارائه تجربیات تمرینی خودم در این چند سال با توجه به توصیه های علمی مربی پیجم هست تا به کمک مربی گرامی نیل فیت بتونیم کمکی به عزیزانی که در این حوزه جدیدا شروع به فعالیت کرده اند داشته باشم تا با نحوه ی صحیح اجرای حرکات ورزشی و رژیم درست ورزش بدنسازی و تناسب اندام آشنا شده و با حفظ سلامت بدن اندامی متناسب داشته باشند.
امیدوارم مطالب و ویدئو های آموزشی که براتون در NILFIT.IR به اشتراک میگذارم کمکی در رسیدن به هدفتون داشته باشه.
در صورت داشتن هر گونه سوال راهنمای شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید


سه + = 7

× مشاوره