تغذیه

نقش کلم بروکلی در سلامت و ورزش

رژیم ورزشی

فواید کلم بروکلی در بدنسازی

وقت آن رسیده است تا بعد از شروع به تمرینات ورزشی تغییراتی در سبک رژیم غذایی خود ایجاد کنید و شروع به پخت و پز با برگهای بروکلی که پر از مواد مغذی است کنید و فواید کلم بروکلی در سلامت و ورزش را از نزدیک لمس کنید.

و اما چرا کلم بروکلی ؟!


یک فنجان کلم برکلی ( 91 گرم ) دارای ارزش غذایی زیر می باشد :
کربوهیدرات : 6 گرم
پروتئین : 2.6 گرم
چربی : 0.3 گرم
فیبر : 2.4 گرم
همچنین سرشار از ویتامین C ، A ، K ، B9 ، پتاسیم فسفر و سلنیوم می باشد که جز مواد مغذی و ضروری برای بالا بردن سطح ایمنی بدن ، قدرت و عضله سازی خواهد شد. با توجه به میزان مواد مغدی موجود فقط در 91 گرم آن ، نقش و فواید کلم بروکلی در سلامت و ورزش مشخص گردید.

طریقه مصرف کلم بروکلی


این سبزی مغذی را به صورت خام و پخته می تواند در تغذیه ورزشی خود بگنجانید هر دو کاملاً سالم هستند اما مواد مغذی مختلفی را ارائه می دهند.
روشهای مختلف پخت و پز ، مانند جوشاندن ، مایکروفر ، سرخ کردن ترکیبات مغذی سبزی ، به ویژه ویتامین C آن را کاهش خواد داد ، همچنین میزان پروتئین و قند محلول را نیزتغییر می دهد. پس به نظر می رسد بخار کمترین اثرات منفی را دارد و اگر آن را بخار پز کرده و مصرف شود ار ارزش غذایی آن کاسته نخواهد شد.

درباره نویسنده

نیلوفر اعتمادی

نیلوفر اعتمادی

من نیلوفر اعتمادی هستم فعال در حوزه ی تمرینات ورزشی تناسب اندام و بدنسازی زیر نظر مربی و استادید برجسته ی ایران ، هدفم از ارائه نوشته های این سایت ارائه تجربیات تمرینی خودم در این چند سال با توجه به توصیه های علمی مربی پیجم هست تا به کمک مربی گرامی نیل فیت بتونیم کمکی به عزیزانی که در این حوزه جدیدا شروع به فعالیت کرده اند داشته باشم تا با نحوه ی صحیح اجرای حرکات ورزشی و رژیم درست ورزش بدنسازی و تناسب اندام آشنا شده و با حفظ سلامت بدن اندامی متناسب داشته باشند.
امیدوارم مطالب و ویدئو های آموزشی که براتون در NILFIT.IR به اشتراک میگذارم کمکی در رسیدن به هدفتون داشته باشه.
در صورت داشتن هر گونه سوال راهنمای شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید


سه + = 12

× مشاوره